HELP, de Kerstman is ontvoerd! eigen locatie in Lier

Je kent ze wel, die cruciale gebeurtenissen die je doen rillen van de zenuwen. HELP, de Kerstman is ontvoerd draait hierom! Om jezelf op te vreten zo spannend.

HELP, de Kerstman is ontvoerd draait om deze spanning en je telefoon speelt een hoofdrol. Samen met je team ga je de stad in om opdrachten uit te voeren die je via de telefoon doorkrijgt. Bij ieder goed volbrachte opdracht ontvangen jullie een aanwijzing. Hoe beter het samenspel, hoe meer aanwijzingen jullie van ontvangen. Met deze aanwijzingen kunnen jullie de geheime schuilplaats vinden waar de Kerstman vast wordt gehouden. Tenzij een ander team er eerder bij is…

Wat staat je te wachten tijdens HELP, de Kerstman is ontvoerd!?
We zorgen dat iedereen in de kerstsfeer komt. Iedereen krijgt een kerstmuts op. Bij ontvangst krijgen jij en je groep een uitgebreide speluitleg. Daarna vormen we teams en na een laatste strategische briefing gaan jij en je team de stad in.

Via je telefoon krijg je diverse opdrachten en vragen door. Deze voer je uit of beantwoord je. Ook kun je fotopunten scoren voor extra aanwijzingen door bepaalde objecten in de stad te lokaliseren en op foto vast te leggen. Des te meer aanwijzingen, des te groter de kans dat je de Kerstman terug vindt. Aan het einde van het spel keer je terug naar het ontvangstpunt, daar wordt de uitslag berekend en het winnende team bepaald.

HELP, de Kerstman is ontvoerd is in diverse steden in Nederland, België en Duitsland te spelen (ook in het Engels).

HELP, de Kerstman is ontvoerd duurt ongeveer 3 uur.
Kleinere gezelschappen en groepen groter dan 30 personen ontvangen een aangepaste offerte.

Meer lezen

HELP, de Kerstman is ontvoerd! eigen locatie


Vanaf 12 personen
kleinere groepen mogelijk op aanvraag
Ongeveer 3 uur
In 222 plaatsen mogelijk
Al onze uitjes zijn coronaproof!

Dit uitje is inclusief

Professionele begeleiding
Online fotoalbum
Materialen
Prijs voor winnende team

Lier

Het ontstaan van Lier staat volgens de overlevering in nauw verband met de figuur van de heilige Gummarus van Lier, eertijds grootgrondbezitter en veldheer uit de 8e eeuw, later patroonheilige van de stad. De oorsprong van de stad wordt verbonden aan de bidplaats op Nivesdunc (ter hoogte van de huidige Sint-Pieterskapel, ca. 1225, het oudste bewaarde gebouw in de Lierse binnenstad). Na de dood van Gummarus zou daar een dorp gegroeid zijn. Logisch is dat de vroegere en eerste bewoning zich wellicht situeerde op de droger gelegen hoogten ten zuiden en ten noorden van een overwegend laaggelegen vochtig gebied. In de 9e eeuw zouden deze oude kernen verlaten worden ten voordele van een nieuwe die dichter bij de samenvloeiing van de Neten lag en dus economisch veel interessanter was. Transport over water bood een aantal voordelen tegenover transport over land.

Latere ontwikkelingen maken van Lier een stad voor handelaren, wat ook nu nog duidelijk in het stadsbeeld is te merken. In een 11e-eeuws handschrift vindt men een vermelding van een kapittel van Kanunniken, verbonden aan de hoofdkerk die op dat moment nog aan de Heilige Johannes was toegewijd. De definitieve opbloei van de Gummarus-verering in de 11e en 12e eeuw zou de latere naamsverandering verklaren. De begraafplaats van de Heilige Gummarus in de Sint-Pieterskapel als bedevaartplaats én de aanwezigheid van het kapittel hadden een positieve invloed op de groei van de Lierse agglomeratie. Het ontstaan van stichtingen en kloosters is trouwens een opmerkelijk fenomeen in gebieden waar het bevolkingsaantal stijgt en ook Lier trekt vanaf de 13e eeuw kloosterorden aan...

Delen
Ook dit uitje doen